خانه / اخبار / برگزاری مرحله دوم کارگاه مددکاری اسلامی

برگزاری مرحله دوم کارگاه مددکاری اسلامی

برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مددکاری اسلامی» از طرف مؤسسه سفیران انقلاب در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

مسئول روابط عمومی مؤسسه سفیران انقلاب از برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مددکاری اسلامی» با موضوعات مددکاری اسلامی (ضرورت، اهداف، مبانی و اصول و همچنین روش‌ها)، تکنیک‌های مشاوره با خانواده‌های آسیب‌دیده و آشنایی با خدمت مددکاری در سازمان‌های حمایتی کشور (کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها) در از تاریخ ۱۵ شهریور ماه تا تاریخ تا ۲۲ شهریور ماه نود و شش در سالن اجلاسیه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم خبر داد.

حجت‌الاسلام مسلم حسن‌پور اظهار داشت: کارگاه آموزشی مددکاری اسلامی به مدت ۲۴ ساعت در طی شش روز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود که پس از پایان دوره افرادی که موفق به اخذ گواهی آموزشی شوند پس از گزینش و مصاحبه در فاز دوم طرح مددکاری اسلامی که در منطقه نیروگاه شهر قم اجرایی می‌شود به‌کارگیری خواهند شد.

ایشان بیان کرد: این کارگاه‌های آموزشی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد توحیدی منش، مدیر اجرایی مؤسسه سفیران انقلاب آغاز گردید. که حجت‌الاسلام توحیدی منش ابتدا پیشینه مددکاری اسلامی را در آموزه‌های اسلامی بیان کردند و ضمن آن با ارائه تعریف صحیح از مددکاری اسلامی اهداف مددکاری اسلامی را تشریح کردند.

وی افزود: در جلسه دوم کارگاه آموزشی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین روستا آزاد، معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به بیان ضرورت ورود طلاب به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداختند و در پایان ابراز داشتند که دفتر تبلیغات اسلامی تمام ظرفیت خود را در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیج کرده و ضمن حمایت از مددکاران اسلامی برای آنان گروه تخصصی ثبت خواهد کرد که در تمام موارد موردنیاز بتوان از تخصص مددکاران استفاده نمود.

مسئول روابط عمومی مؤسسه سفیران انقلاب افزود کارگاه آموزشی مشاوره اسلامی با موضوع «تکنیک‌های مشاوره با خانواده‌های آسیب‌دیده» ویژه متقاضیان شرکت در طرح مددکاری اسلامی، با حضور استاد گران‌قدر حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر اصغر اخوی، رئیس مرکز مشاوره جامعه الزهرا (س) برگزار شد ایشان به بیان تکنیک‌های راهبردی در مواجه با خانواده‌های آسیب‌دیده پرداختند و مددکاران اسلامی را با شیوه‌های اعتمادسازی و کسب راه‌حل برای مشکلات خانواده‌های آسیب‌دیده آشنا ساختند که در ادامه مباحثشان در چند روز آتی به مبحث تکنیک‌های فر

زند پروری در خانواده‌های آسیب‌دیده و پیشگیری از انحراف آنان خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام حسن‌پور ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی دیگری با موضوع مخاطب شناسی، ارتباط‌گیری مؤثر و روش‌های مددکاری اسلامی نیز برای متقاضیان شرکت در طرح مددکاری اسلامی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شعبانی، مسئول اداره مددکاری اسلامی ارائه خواهد شد و پس‌ازآن سرکار خانم نوری، کارشناس مشاوره خانواده به بررسی تکنیک‌های اعتمادسازی و روش‌های شاد زیستن خانواده‌های مددجو خواهند پرداخت.

وی گفت: در کارگاه آموزشی مددکاری اسلامی حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هرمز معاون فرهنگی کمیته امداد استان قم و همچنین سرکار خانم کرمی رئیس اداره بانوان کمیته امداد استان قم حضور یافتند و ضمن آشنایی با مددکاران اسلامی به بیان الگوی مددکاری در سازمان حمایتی کمیته امداد امام خمینی پرداختند.

درباره‌ی موسسه فرهنگی هنری سفیران انقلاب

موسسه فرهنگی هنری سفیران انقلاب در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت کار گروهی و جمعی، ترویج و اعتلای فرهنگ و اندیشه ناب اسلام و به منظور تحقیق و پژوهش در باب موضوعات دینی و جریان سازی فرهنگی در کشور در اسفند ماه 1391 تشکیل شده است.

همچنین ببینید

اعمال روز و شب عرفه و عید قربان

روز نهم ذی‌الحجه، روز نیایش و عید مسلمانان است. چرا که در این روز درهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله امنیتی * زمان ورود منتضی شد. لطفا معادله را با دکمه کنار آن عوض کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/mlghir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5221